söndag 22 mars 2009

Ang dopet

Jag måste ju bara berätta om dopet i helgen. Min brorsdotter Henny döptes i Uppsala gamla kyrka. Otroligt vacker kyrka och väldigt fint dop over all. Det var bla en man som spelade harpa... han var otroligt duktig. Riktigt fint! Jag höll dessutom på att börja gråta när Karin skulle läsa, "tack gud för våra barn" Hon blev väldigt kännslosam och bad Micke ställa sig vid henne och stödja henne. Väldigt fint! Sen var det hela dopcermonin med vatten över huvudet osv. Sen var det dags för lilla mig att sjunga "du vet väll om att du är värdefull". Nämligen så att min bror ringde mig kvällen innan dopet och frågade om jag kunde ställa upp att sjunga då hon som skulle sjunga var sjuk. Så det gjorde jag! Hade svårt att hitta rätt tonart och tappade bort ca 3 ord i första versen men det gick ändå bra. Jag fick beröm och Micke och Karin var nöjda och tacksamma för att jag kunde ställa upp. Det var ju det som var huvudsaken liksom. Dopet var iaf helt fantastiskt! Och fikat sen var också fantastiskt. Köttbricka och potatissallad, och fetaostsallad. Sen fick man ta en bit tårta och en kaka efteråt. Det roligaste var ju att träffa alla mina älskade syskon. Hahahahaha... jag råkade ta med min 13årige lillebrors jacka när vi skulle åka hem igen. Samma märke på jackan och den passade mig dessutom. Som tur var så var de 10 min efter oss så det var bara att byta tillbaka liksom.

Inga kommentarer: