tisdag 23 november 2010

1. Lite fakta om mig.


Jag är född den 26 januari 1986, på Huddinge sjukhus. Var var en liten bebis. Det pga att jag har TS som jag har skrivit om tidigare HÄR på bloggen. Min mamma heter Ulla och min pappa heter Kjell. Jag har två helt biologiska syskon. Två äldre bröder Micael och Håkan. De har båda barn. Så jag är stolt faster. När jag var fyra år flyttade vi till Nordingrå i Kramfors kommun. Mina föräldrar skilde sig och separerade strax därefter. Det var efter det som jag blev diagnostiserad med TS. Pappa fick en ny fru och de fick två barn. Pojkar såklart ;P Martin och Johan. Har Även en styvbror som heter Fredrik. Är alltså enda flickan i familjen. Jag är SÅåååå speciell. HAHA. Brukar skämta och säga att min pappa har bytt blöjor i 40 år då han har barn från 4 decenier, -70, -80, -90 och -00 talet. ;P

Jag flyttade lite mellan mina föräldrar så jag bytte skola rätt ofta. Jag är döpt och jag konfirmerade mig. Jag flyttade hemifrån när jag började gymnasiet, eftersom jag hade alldeles för långt till skolan. Jag gick mediaprogrammet på Ådalsskolan. Där träffade jag mina älskade vänner. Kan ärligt säga att jag inte hade några riktiga vänner förän jag började gymnasiet. Har varit aktiv i kyrkan, nykterhetsrörelsen och dessutom var jag politiskt aktiv under en liten period. Men gör inget av det längre. Efter gymnasiet flyttade jag till Gotland. Bodde där i ett år ungefär. Då flyttade jag tillbaka till Kramfors. Där bodde jag inte så många månader för att sedan flyttade till Sundsvall och där träffade jag Alex. Jag började plugga till teckenspråkstolk men hoppade av efter lite mer än 1,5 år. Har jobbat som vikarie lite överallt inom vården. Började jobba när jag var sexton. Om man bortser från att jag jobbade hos min pappa då han och Annika hade en antikvitetshandel och ett fik om sommrarna.

Jag var ett rätt så kreativt som barn. Jag sjöng och dansade och var alltid med i skolpjäser, luciatåg och körer. Har alltid skrivit mycket. Både noveller, låtar och dikter. Lite av det har jag lagt ut här på bloggen, under kategorin ”mina kreationer”. Jag var även lite äventyrslysten. Det har resulterat i att jag har brutit en del ben i kroppen. X antal fingar pga snowboardåkning, ridolycka och klumpighet. ;P Den värsta olyckan jag haft är när jag bröt armen på några ställen. Jag åkte snowboard dagen innan sportlovet i sexan. Dagen innan så hade jag lovat mamma att inte bryta något eller skada mig på fridluftsdagen med skolan, eftersom jag skulle till henne över sportlovet och vi skulle blowla åka skider och allt möjligt. Så när jag kom hem efter 6 eller 8 timmar på akuten, med gipsad arm och ringde mamma för att berätta vad som hänt så skrattar hon och tror jag driver med henne. Efter lite övertalning så trodde hon mig tillslut iaf. Så det blev ett mindre sportigt sportlov. Men om jag minns rätt så var vi ändå och bowlade. Jag använde vänster arm ist för höger som jag hade brutit.

Oj jag har redan skrivit så mycket om mig själv tidigare. Lite om hur jag var som barn och om TS, om min familj och så. Jag kommer inte på något mer just nu som är intressant information.

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Vart är inlägget om TS? :S har totalt missat det.

Mikaela sa...

Har precis läst & kollat in din video. Säger bara åh Maria <3