fredag 19 november 2010

Skönhet

Vad är skönhet? Vad gör du åt din skönhet? Finns det bara en typ av skönhet?
Enligt mig är skönhet något som kommer inifrån. Det låter klyschigt(?) i know. Men jag tror verkligen det. Och sen kanske det finns attribut som man kanske anser vara attraktivt. Men tror ändå att det är insidan som räknas på något sätt. Det fulaste jag vet är osäkra väldigt mejkade fixade personer. Ni vet då man försöker för mycket? Oj vad jag drog alla över en kant där men förstår ni grejjen? Okej jag säger såhär. Det fulaste jag vet är de personer där man ser att de försökt för mycket. De som hävdar sig själva genom att köpa de nyaste/dyraste märkena. De som opererar sig och sen går runt och fråga om det ser snyggt och bra ut. Och behöver bli bekräftade. De människorna är FULA enligt mig. Jag tycker att de som gjort för många skönhetsingrepp är rätt oatraktiva. Där det syns att det inte är äkta. Spec de personer som opererat sig för alla andra och inte för sig själv. Jag förstår inte hur någon kan tycka att "Plastic is fantastic" som Fippan skulle säga ;P HAHAHA! Nu säger jag inte att jag emot skönhetsoperationer och liknande. Menar bara att om det blir för mycket är det inte snyggt längre. Och det är nog rätt lätt att det blir för mycket. Kan tänka mig att det är lite som att tatuera sig. Har man en gång gjort en tatuering så gör man antagligen en till och en till. Nu talar jag utifrån mig själv ;P Själv gör jag inte särskilt mycket åt mitt utseende. Jag är uppväxt ute i skogen. Med massa hundar och djur omkring mig. Jag spelade fotboll, gillade att göra kojjor i skogen. Då passade det inte att ha fina, dyra kläder eller försöka se bra ut. Jag var en liten pojkflicka och brydde mig inte. Jag kunde då det var fest och så tycka att det var jätteroligt att klä upp sig och vara fin. Så är det fortfarande. Ibland kan jag sminka mig och klä på mig lite finare kläder. Men oftast går jag hemma osminkad, i mina pyjamasbyxor, ett urtvättat linne och en skjorta eller tröjja. När jag sen går på affären eller så drar jag på mig ett par jeans. Inget konstigt inget speciellt. I min garderob finns det mer myskläder och funtionella kläder än klänningar och finkläder. Spenderar inte särskilt mycket pengar på hår och hudvårdprodukter. Har min försvarets hudsalva till mina läppar, bodybutter från bodyshop efter en dush och smörjer in händerna då jag behöver och ansiktet ibland. Det är jag och jag tycker det räcker. Naturligt är bra. Att försöka för mycket är inte bra, lagom är bäst. SÅ SVENSKT!!!! Alla är vackra på sitt sätt. Det är bara att jobba på och framhäva det vackra man har vare sig det kommer inifrån eller utifrån. Nu måste jag bara lära mig av mina egna åsikter och ta det till mig de dagar jag mår mindre bra. ;P

P.S. Min karl har sagt att han tycker jag är som vackrast då vi är i stugan, då jag bor i understället, är osminkad och så. Det pga att jag är som bekvämast, gladast och helt enkelt mår jävligt bra då vi är där.D.S



1 kommentar:

Tintin Silver sa...

Jag håller helt med dig. Skönhet för mig handlar om attityd och personlighet. En person du kanske först inte tycker var så snygg, blir vackrare när man upptäcker att denna har en härlig personlighet och skön humor. De vackraste personer jag vet är mina närmsta.
Om man är glad om man är ledsen eller vad som helst, allt reflekteras på ditt yttre och folk lägger märke till det. Är man självsäker så syns det. Sånt går inte att fejka med silikon och botox, eller trendiga leggings. Det skapar ett behov att ändra på sig själv, och du kommer aldrig att bli nöjd. Det är de små felen som gör oss till den vi är, annars ser vi ut precis som alla andra.
Tycker man om sig själv kommer andra att göra det också ^^

De flesta killar jag pratat med också, när jag frågar vad de tycker, så säger dem "En naturligt fin tjej, utan massa smink". Min karl tycker jag är finast när jag är utan smink. Och Sessan tycker ju att du är vackrast när du är lycklig. Vilka underbara pojkar :)

Så vem försöker folk imponera på egentligen? Varför? Är deras liv så tomt att de måste spöka ut sig det värsta dem vet, gå på krogen och hoppas att nån lägger märke till dem?

Jag tycker som tjej att det är skönt att veta att man inte alltid måste se så perfekt ut och ändå bli kallad vacker av sin underbara kille :)