lördag 20 november 2010

sleep deprived

Alltså jag kunde inte sova förän fyra-halv fem i morse. Sen när jag väl somnar så drömmer jag en massa knasigt så jag vaknar en till två gånger i timmen. Som tur är så somnade jag lätt om varje gång. Men strax efter åtta vaknar jag igen och kan verkligen inte somna om. Så jag har alltså fått fyra timmars dålig sömn. Usch INTE roligt alls. Kommer säkert att bli toktrött och somna någon gång vid fyra fem i eftermiddag och sen är min dygnsrytm fuckad.
Alltså när jag inte har något att göra på dagarna förutom att söka jobb och så har jag svårt att få ordentlig och bra sömn. Dygnsrytmen blir knasig. Har någon som läser denna blogg tips på vad jag kan göra åt detta? Vad jag kan göra för att min sömn och dygnsrytm blir bra nu under tiden som arbetslös?
På tal om saker som kan hända när man är arbetslös, man går upp i vikt. Men jag är rätt glad att jag inte har gått upp så mycket. Gjorde det förut iaf. Nu har jag i stort sett stannat i vikten. har pendlat lite mellan två tre kilon. Det är rätt normalt ändå. ni vet vätska i kroppen och vilken tid på dygnet man väger sig och så kan ju spela in lite. Hoppas det fortsätter så och förhoppningsvis kanske jag går ned lite också. När jag väl börjar skärpa mig lite med vad jag stoppar i kakhålet. har fem kilo till min målvikt. MINST! Wish me luck! De kilona vill jag fö gå ned för att må lite bättre både fysiskt och psykiskt, för mig själv. Så jag säger inte emot mig själv. Tänkte på inlägget innan ;P

2 kommentarer:

Mikaela sa...

ja det är fan helt sjukt hur man kan yttra sig sådär!! Tål inte människan, http://lillrokki.bloggplatsen.se/ heter hon på sin blogg, och i första inlägget där lite längre ner är en peek åt Jesper. Jävla skata!

Mikaela sa...

Haha, en gammal arbetskollega till jesper. Lite skev kanske.