onsdag 17 november 2010

Harry Potter och dödsrelikerna del 1 (Ej spoilers)

Ja ikäll har jag varit och sett på nya HP-filmen. Jag hade grymt höga förväntningar på denna eftersom jag blev så besviken av slutet på förra filmen. Hur som hellst så blev jag väldigt glatt överraskad över att denna blev så bra och att den följde boken relativt bra. Det är ju svårt att göra en bra film som följer boken. Det var bara en liten grej i början som saknades som jag störde mig lite på. Denna grej tyckte jag var rätt relevant. Men "trots" det så tycker jag att denna film är den bästa av dem alla. På bion satt det tre andra HP-fans. De var större HP-nördar än vad jag är. De var utklädda till dödsätare. Det var lite roligt att se. ;P Dessutom önskar jag att jag hade gått på en lite senare visning. Då meddelåldern säkert var mellan 14-16 år. Hur som hellst. jag älskade denna film och längtar verkligen till nästa del som ska komma till sommaren 2011. Hoppas att den är lika bra som denna.

Maria är en stor HP-nörd=sant.



1 kommentar:

Tintin Silver sa...

"One man, one decision, one desire"
lol
vad kul att du tyckte den var så bra gumman! Jag ser fram emot att få se den också och tack för att du inte spoilade en minut ens :D Nu vill jag ju se den ännu mer! Kanske går den fortfarande på bio i USA när jag åker dit, då ska jag tvinga Boo att gå med mig XD
Love ya babe! *puss och kram*