söndag 21 november 2010

Att drömma

Jag mins väldigt många av mina drömmar när jag väl vaknar. Men jag glömmer bort dem lika fort. Vilket inte är så konstigt. Jag tänkte berätta om en dröm jag hade inatt. Men självklart har jag glömt bort den så jag skriver lite om andra drömmar jag har haft. Kanske någon som tycker om att drömtyda som vill tyda dem?!?!? ;P HAHA.
När var rätt liten. upp till det att jag blev ca 12 kanske och flyttade till min pappa. Så hade jag väldigt ofta samma dröm, eller att den hade samma "tema" i drömmen. Det handlade alltid om att innan klockan slår midnatt så måste man göra något så inget hemskt skulle hända. Tex den här drömmen jag alltid drömde utspelade sig typ på medeltiden. Dock bodde vi i huset i Tollsäter. Vi hade vanliga kläder och vi hade all inredning vi hade då. Men världen utanför var 1350 talet liksom. Iaf. Regeln i drömmen var att innan klockan slog midnatt var man tvungen att gömma sig, annars blev man mördad av stora bödlar med stora machetes. Ni vet de stora gubbarna med de stora svärden i Alladin. Sådana gubbar med sådana svärd. Jag och min familj satt alltid i köket och roade oss fram till det att klockan skulle slå tolv. Vi glömde tiden och helt plötsligt slog kyrkoklockan tolv och alla fick panik. Jag gömde mig alltid på olika ställen men oftast under mitt skrivbord i mitt rum. gubbarna kom och tog oftast alla i min familj. En gång var det en häxa som kokade alla i en stor kittel. Jag tyckte alltid att dessa drömmar var jätteläskiga. Och som sagt så drömde jag dem flera ofta under flera år.
Den absolut läskigaste drömmen jag någonsin haft var en dröm jag drömmde då jag var kanske 14? Jag bodde hos pappa och hade mitt rum på övervåningen och badrummet då var på nedervåningen bredvid trappen. Denna dröm var otroligt verklig. Hursom. jag gick och la mig och "vaknade" av att jag var kissnödig. Jag klev upp och öppnade min dörr för att gå till trappen påväg ned. Jag märkte att det var något som inte såg rätt ut. Men jag kunde inte sätta fingret på det. När jag började gå nedför trappen så vaknade jag och var kissnödig. Jag gick ut bort till trappen och vaknade helt plötsligt av att jag var kissnödig. Det där pågick ett tag och tillslut så fattade jag att något var fel och tänkte att haha vad roligt om jag kunde styra mina drömmar och så. Undrar just om det fungerar med det där de säger om att man ska nypa sig själv för att veta om man drömmer. Känner man det drömmer man inte, om inte så drömmer man. Så nästa gång jag vaknar av att jag behövde gå på toaletten så nöp jag min arm. Jag insåg att jag inte kände något och började nypa mer frenetiskt jag kände inget fick mer panik och började riva mig men inget hände. Jag började ta i och rev sönder min arm så allt skinn och kött på armen. tills jag stod där men bara benen i armen. Och då vaknade jag på riktigt av att jag var kissnödig. Och jag vågade knappt gå ned. Läskigt va??!? Jag tyckte det iaf.

Det var lite om mina drömmar iaf Har ni haft en dröm ni har drömt flera flera flera gånger?

Inga kommentarer: