fredag 19 november 2010

Maria listar: nr 5 (Favoritdjur)

Jag har varit dålig på att skriva på bloggen den senaste tiden. Har inte haft lust eller inspiration till det i guess. Så jag kör en veckans lista idag. Lite löjlig lista men lite rolig också. Min top tio favoritdjur ;P


1. Hund. Jag har alltid haft hundar runt omkring mig under hela min uppväxt. Det är verkligen människans bästa vän. Jag vill ha en egen hund en dag. Men när det blir har jag ingen aning om. Det blir den dagen jag har råd, tid och plats för en hund. Har inte skaffat hund tidigare för jag vet vad det innebär att ha en hund.

(Foto: Jag Modell: Lilja)

2. Marsvin. Älskar marsvin. De är lätta att ta hand om. De är sociala, pratsamma och allmänt trevliga och lättsamma djur. Jag har ju två stycken, och skulle inte backa för att ha ett till. (Nu blir Alex rädd ;P) Men två stycken räcker gott nog just nu.

(Foto: Jag. Modell: Harley)


3. Katt. Bara för att katter är så jäkla gosiga. Finns det något mysigare än när en katt ligger och myser kurrande i ens famn?!?

(Foto: Jag. Modell: Gunnar)

4. Häst. Jag var en riktig hästtjej när jag var liten/yngre. Är lite ledsen att jag inte fortsatte att rida och så. Men ibland så tar jag en ridlektion eller åker på en ridtur. Alltid lika härligt och mysigt. Hästar är sådana trevliga djur.
(Foto: Taget från google. Modell: I dunno)

5. Hamster. Tycker om Hamstrar bara för att de är så roliga att titta på när de får något ryck. Men de är så osociala att de inte hamnar högre upp på listan. De är lättskötta och roliga helt enkelt.

(Foto: Jag Modell: Nusse)

6. Kanin. Har haft kaniner. De är lite som marsvin, trevliga och rätt sociala.

(Foto: Jag. Modell: BunnyAlex)

7. Råtta. Har haft råttor. De är rätt roliga och trevliga om man tar hand om dem ordentligt. De råttorna jag hade luktade något så fruktansvärt. De var två hannar vilket förklarar saken.

(Foto: Google. Modell: Stor jävla råtta)

8. Får. Vet inte varför jag gillar får. De är roliga. De är lite djurvärdens clowner. ^^

(Foto: Google Modell: Gotlandsfår)

9. Ödla. Av alla reptila djur är det ödla jag tycker mest om. De är så söta. Hade jag varit allergisk mot pälsdjur så skulle jag definitivt välja att ha en ödla som husdjur.

(Foto: Google. Modell: Söt ödla)

10. Groda. Hamnar på denna plats bara för att jag samlar på dem och kallas Grodan. ^^

(Foto: Jag. Modell: Jag)

2 kommentarer:

Tezz sa...

jag skulle vilja ha 10 marsvin!

Tintin Silver sa...

whoa! Sakta ner lite Tezzi lol O.O

Jag älskar den där bilden på Gunnar! Han är så fin! Ursäkta mig men, hör inte hästen hemma på mackan? *host* ;D
Jag vill också skaffa ett husdjur =/ Jag skulle verkligen älska att ha en gecko, dem är så söta! En katt är ju inte så idealiskt när jag bor som jag gör =(
Är får djurvärldens clowner? lol Det har jag inte hört förut.
Bra lista! :) Alla mina favoriträtter- öh jag menar favorithusdjur fanns med xD