tisdag 15 februari 2011

Fy för otrevliga människor.


När jag gick ut till affären nyligen så möttes jag av en man som var son till en av mina grannar. Han frågade om vi hade strömavbrott då grannen hade det. Nej det har vi inte svarade jag då. Då började han att spekulera i om det var något fel i huvudsäkringen och undrade om jag visste vart det var någonstans.
-Nej, sa jag, det vet jag inte men du kanske kan ringa till vaktmästaren och be honom om hjälp?Då undrade denne vad det var för nummer dit. Så jag visade honom en tavla vid porten där några nummer stod. Men han fortsatte undra om jag visste var huvudsäkringen var.
-Nej, sa jag, det har jag ingen aning om.
Han förklarade då att det borde finnas en huvudsäkring och att en av säkringarna där till grannen hade gått.
-Den kanske finns i källaren? undrade han.
-Jag vet fortfarande inte var huvudsäkringen är någonstans. menar jag.
-Så du har inte sett den? frågade han.
-Nej, sa jag, jag har faktiskt ingen aning.
-Har du inte varit i källaren? Frågade han lite surt.
-Ehm, jo det är klart jag har, men jag har inte haft anledning att leta efter huvudsäkringen där. Så jag har inte sett den. Tyckte jag.
Varpå karln himlar med ögonen, fnyser och vänder på klacken. Då vänder jag mig också om och återgår till det jag skulle göra.
Liksom. Måste man bli sur bara för att jag inte har sett en jäkla huvudsäkring och inte kan hjälpa till!??!? Dessutom tror jag inte att han kan hålla på att fippla där. Det borde ju vara vaktis som ska göra det tänker jag. Om han nu undrar om huvudsäkringen finns i källaren så gå och kolla själv, eller?!?! Plus att, förstår han inte att jag menar det när jag säger att jag inte vet var huvudsäkringen finns. Så otroligt otrevligt att himmla med ögonen och fnysa åt mig. Jag försökte ju bara hjälpa till. Och log och lät inte det minsta irriterad då jag svarade på om jag hade sett den förbannade huvudsäkringen flera gånger.
Näää... BLÄ, USCH OCH FY för otrevliga människor.

2 kommentarer:

Tintin Silver sa...

Vilken otrevlig och trögfattad karl. Hur många gånger måste han fråga innan han förstår? Du var ju faktiskt vänlig och hjälpte till så gott du kunde, han behöver faktiskt inte låta frustrationen gå ut över dig. Sabla tölp.

Anonym sa...

troligen berodde felet på en obetald elräkning...