tisdag 15 februari 2011

Maria listar: nr 7 (favorit bovar och medhjältar)

Fortsätter på tecknade/animerade filmer temat ^^ Mina 5 favorit"bovar"och mina 5 favorit "medhjältar".

Vi börjar med bovarna ^^

1. Scar (Lejonkungen). Spec med Rickard Wolfs röst. Han gör den så sjukt bra. Man ryser ju. Scar har allt. Han är ond, är avundsjuk, maktgalen och manipulerande.


2. Prince John (Robin Hood). Hur underbart fånigt ond kan man vara. Feg och jävlig men fortfarande udnerbar skurk.


3. Gaston (Skönheten och odjuret). Narcisistisk, ond och självgod. ;P


4. Hades (Hercules). Hehe, hysteriskt rolig bandit. ^^


5. Jafar (Aladdin). Sjukt härlig disneybov.



Och sen "medhjältarna"

1. Timon och Pumba (Lejonkungen). Helt enkelt underbara. Älskar dem! "-Timon. Vad är det för ljusprickar där oppe. -Det är eldflugor, eldflugor som har fastnat i det stora svarta där uppe. -Jaha... Jag har alltid trott att det var stora bollar med gas som brann miljoners mil där oppe. -Pumba, hela du är en gasboll" Hur kan man inte älska dem ;P


2. Lumiere (Skönheten och odjuret). Den självsäkra Lumiere. Jag älskar när han sjunger bli vår gäst ^^
"- Ma chère Mademoiselle!
Det är med stor ära, och största glädje
vi välkomnar er ikväll. Och Nu var god koppla av,
Här en stol, å matsalen presenterar stolt... er dinéer!"


3. Anden (Aladdin). Kan inte mer än att säga att jag älskar Anden pga att han är så fruktansvärt rolig. Robin Williams gör den bästa rösten EVAR!!!

4. Mushu (Mulan). Hallå... Drake, Ingen ödla. Jag gör inte den där tunggrejjen du vet." hehe


5. Hamstern Rhino (Bolt). Han är ju såååå sööööt! ^^

1 kommentar:

Tintin Silver sa...

Ja, vad kan man säga? Jag tycker listorna blev riktigt bra :)
kramar! ^^