måndag 7 februari 2011

Mitt "önskearmband"

Idag så är det en spännande dag. Jag meddelar framöver vad det handlar om. ;P
Ja... som ja skrev i förra inlägget så jobbar jag mycket och ska även jobba idag. Eller rättare sagt så ska jag gå ett introduktionspass idag igen. Spännande! Hoppas det går lika bra som i Torsdags. I morgon, Tisdag, så är jag ledig. Ska bli skönt. Ska ägna Tisdagen till att städa och göra det lite snyggt här hemma. Det har liksom blivit prio 12490139 de senaste 9 dagarna. Haft så otroligt mycket att göra, med jobb, intervjuer, introduktionspass och andra grejjer. Vill ju inte spendera mina få vakna lediga timmar till att städa och diska då. Huvudsaken det inte blir äckligt här hemma liksom.

Till rubriken. På bilden nedan har ja ett armband. Ser ni hjärtat? Det är en "wishbox". Det är alltså en box där man lägger ned en lapp där din önskan står skriven. Man ska ha den nära sig så man ser den varje dag. Jag har haft mitt armband på mig varje dag sedan jag gjorde den. Och efter ett tag så kommer önskan som står i boxen att slå in. Det finns en massa böcker och grejer om detta. Det kallas "power of thought" eller tankens kraft som det heter på svenska. Det handla rom att man ska ha en bild eller en lapp eller något som representerar sin önskan. Man ska se det som representerar sin önskan varje dag. Så att man har sin önskan nära. Till slut så går den i uppfyllelse. Vet inte om detta fungerar men jag hoppas ^^ Grejjen är att man ska hålla önskan hemlig fram till det att den går i upfyllelse. Annars försvinner "magin" med det.
Lovar att berätta för er vad min önskan är så snart den har gått i uppfyllelse. ;P
Har ni någon wishbox eller liknande?
vad tror ni att jag har för önskan i min lilla box?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ok, låter som en förvanskad version av "The Secret".
Bra tänkt, att projicera sina positiva tankar på ett objekt för att sedan kunna titta på det och få en positiv feedback...
Gillar inte alls sådant här. Alldeles för mycket New Age för min del MEN om det fungerar för dig så kör på!
Dessutom, och detta är nog så viktigt, det är ett vackert armband.

/1056

Tintin Silver sa...

Hoppas det går bra för dig med nya jobbet gumman :)
Vad gäller armbandet är det jätte vackert och det är en söt och fin tanke med "wishing box", men du vet ju vad jag tror om sånt där ;) Men ändå, kan ju aldrig skada att prova när man har chansen :)
Jag gissar på, kanske en önskan om ett barn? :) puss puss