onsdag 6 oktober 2010

En god gärning!?

Hej alla läsare! Skulle vara roligt om ni skrev en kommentar eller två så jag får en uppskattning om hur många som läser min blogg.

Jag vill börja med att säga. Jag väljer att prata om min TS som i videoinlägget då jag vill att fler ska veta vad det är. Också för att kanske unga tjejer med TS kan kika in på bloggen och se hur jag lever. Samt att föräldrar som har barn med TS kan se hur det är att leva med TS. Jag vill att folks ska våga ställa frågor angående mig och TS.




Nu till något helt annat, det som har med rubriken att göra. Jag vill uppmana er som läser detta att le mot en främling eller säga ett vänligt ord. Men just det där med att le till en random person kan göra den man ler mot glad. Jag vet det då jag som senast idag fick ett leende av en främling. Och pga det så gick jag hem från affären med ett leende på mina läppar. Tänk vad en sådan liten "gärning" kan göra.

1 kommentar:

Tintin Silver sa...

Jag läser din blogg gumman! Jag tycker det är bra att du talar om TS, det är alltid bra att komma i kontakt med andra som har TS så att man kan utbyta erfarenheter och så. Eller att upplysa andra i ens omgivning om vad det är och hur det påverkar ditt liv.

Och jag har varit med om samma sak faktiskt att en främling har lett mot mig eller hållit upp en dörr åt mig och då har jag blivit på bättre humör. Tänk vad så lite kan göra! Häromdagen tappade jag mitt kontokort i bussen och en snäll tjej plockade upp det åt mig och gav tillbaka det med ett leende. Så jag försöker att vara sån tillbaka, men det är klart ibland är man på dåligt humör så då får det gå som går ^^
Många Kramar!