tisdag 26 oktober 2010

Trångsynthet

Är det något jag inte kan med är det trångsynta människor, det är inte det minsta attraktivt. De som har en sådan stark åsikt och syn på något att de inte kan ta in någon annans åsikt. Dessa personer är grymt svårt att diskutera med. It's a lost cause. Jag tycker alla ska ha sin åsikt och sin syn om saker, absolut. Men att vara så enkelspårig och tycka att sitt sätt att se på saken är den rätta, det är inte ok. Jag tror att ska man vara lyckosam i världen, lyckas i både arbete och relationer. så måste man kunna kompromissa och se saker från en annan människas synvinkel. Ha empati. Och då går ju trångsynthet totalt bort. Inte sant? Att en person har en stark övertygelse är en bra sak. Men det ska inte gå så långt att man blir enkelspårig. Förstår ni hur jag tänker?

Ptjaaa... lite av mina åsikter och syn på männskligheten ;P

Inga kommentarer: