söndag 31 oktober 2010

spöken andar och skräckfilm.

Vad är eran erfarenhet av spöken, andar? Som jag skrivit i tidigare inlägg som heter "barnatro" så kallar jag mig varken troende eller kristen och det delvis pga min tro på "andar". Eller avlidna anhöriga som kommer och kollar läget ibland. Jag har själv varit med om lite olika saker och tänkte faktiskt berätta om dem nu.
Min morfar gick bort i cancer 2001. Han var hemma det sista dygnet och föll i koma på natten. När jag på förmiddagen satt med honom ensam bredvid hans säng så visste jag inte vad jag skulle säga eller göra så jag sitter och sjunger för honom. Jag sjunger en låt jag visste att han tyckte om. När jag tar sista tonen tar han sitt näst sista andetag. Men jag tror att det är det sista. Eftersom det är så glest mellan andetagen i det stadiet. Jag går ut till mamma och de andra säger att "Jag tror morfar är död nu" Alla går in till honom han tar ett till andetag och alla hinner säga adjö. Han går stilla bort. I det stunden när alla säger adjö så är det som att någon dragit bort ett stort skynke. Helt plötsligt så kommer ljuset in och lyser på honom i sängen. Jag börjar höra en massa glada ljud och musik utanför på gatan. Det var en mäktig och märklig kännsla som jag inte kan beskriva. Trots att det var en stor sorg att min morfar gick bort är detta en av de vackraste minnena jag har. Efter detta vet jag att jag har min morfar hos mig.
2004 så gjorde jag slut med min dåvarande kille och flyttade till en egen lägenhet. Jag hade mycket att tänka på med skola, jobb och uppbrottet, så jag var ganska ledsen och hade en jobbig period. Efter ett antal näst intill sömnlösa nätter så blev jag så frustrerad att jag satte mig upp i sängen och sa "Morfar läs mig en saga". Vet inte vad jag fick det ifrån, fick en ingivelse och bara sa det rakt ut. La huvudet p åkudden igen, slöt ögonen och somnade i stort sett på en gång. Tror att min morfar var där då. Det har hänt några sådana saker som gör mig övertygad om att han är här och kollar om jag är ok ibland.
Sen har vi det kanske märkligaste och läskigaste jag varit med om. Som jag skrev om för ungefär ett och ett halvt år sedan. HÄR kan ni läsa om det. Om ni vågar ;P

Tror ni att jag är helt knäpp som tror på detta? Eller har ni varit med om något också? Let me know ^^

About horrormovies. Vad är det läskigaste ni vet när det gälerl skräckisar? Vad är det ni blir mest rädd av? För mig är det barn. Barn är nog det läskigaste man kan ha i en skräckfilm. Vet igentligen inte varför. Ungen i "the shining" eller tvillingarna i korridoren i samma film. *ryser*. "Omen". Ja det finns många. Men jag tycker iaf att det är det läskigaste som finns i en skräckfilm.

Inga kommentarer: