onsdag 20 oktober 2010

Kramar

Jag är en person som tycker om att kramas. Jag är uppvuxen i en familj där man kramas. Idag när jag satt framför datorn och tvn var på i bagrunden och "bonde söker fru" var igång och jag såg hur de kramade sina "kandidater". Flera av dem kramades med ansiktet ifrån personen, och ingen kind mot kind eller öra mot öra kontakt. Jag tycker det är ett märkligt sätt att kramas på. jag ska nu försöka namnge de olika sätten att kramas.


Här demonstrerar vi huvud mot huvud kramen ^^

Björn/bamsekram: Är en kram där du riktigt slår amarna om personen du omfamnar. Detta är en kram där man antingen är kind emot kind. Eller tex tjejen har kinden mot killens bröst och killen har kinden mot tjejens huvud. Denna är min personliga favorit.

Dunka rygg kram: Denna kram är lite olika i omfamningen men vad som är standard är att en person eller båda dunkar varandra i ryggen medans man kramas.

Fratboy/homeboy-kramen: Ofta Axel mot axel och en dunk på ryggen med knuten näve. Kind mot kind är tillåtet men inte för länge.

Girlfriendkramen: Är kramen där man man liksom tar tag i axlar/arm med sina händer och kramar/pussar kinden. även ett litet glädjtetjut förekommer i kramen.

Socitetskramen: Är en kram där man absolut inte kramas kind mot kind. Den är absolut inte långdragen.

Sidokramen: En kram för de personer som inte vill komma alltför nära. Man står en liten bit från varandra. Ofta kramas man axel mot axel och inte kind mot kind. Även om det förekommer.

Bakifrånkramen: Låter snuskigare än vad den är. Denna kram går till som så att en person lägger armarna om midjan och hakan mot axeln på en som står med ryggen emot.

Obekväma kramen: En kram där man omfamnar varandra lite föööör nära och lite fööör länge.

Nacksvingskramen: Är den kram där man liksom lägger ena armen om nacken och omfamnar varandra.

Anacondakramen: En kram där den ena tycker att kramen är lite för lång och fösöker vrida sig ur greppet. men den andra håller fasst en liten stund till.

Vi två-kramen: Där den ena sitter ned och den andra står up. Den som sitter ned lägger huvudet mot den ståendes mage och armarna om midjan. Den som står läger armarna runt huvudet på den som sitter.


Är det någon kram jag har glömt... let me know!!

//M.

1 kommentar:

Tintin Silver sa...

Hahaha ett sant nöje att hjälpa till att komma upp med kramar XD Själv älskar jag både bamsekramen och vi-två kramen ^^
Puss!!!